2013. február 26., kedd

Mi van ha egy meleg szakállas?

A meleg világban - különösen az internetes "társ"kereső portálon igen nehéz ismerkedni - legalábbis nekem.  A profilban akármilyen szöveget is ir az emberfia, a többség ügyet sem vet rá, csak az számit hogy milyen képed van, netalán mit ir a testtipusnál, farokméretnél. Ha nem vagy atlétikus és nem XL akkor már elég rossz esélyekkel indulsz. Ellenben ha szakállad van....
Tegnap az egyik barátommal éjszakába nyúló beszélgetésünk során erről a témáról is igen sokat beszélgettem, igy kerül ez most közlésre itt. Arról beszélgettünk, hogy a mai világ elnőiesedőben van. Az alapvető női principiumok váltak uralkodóvá. Ez abból a szempontból jó, hogy az agresszivitást, a mások feletti dominanciát és az elnyomást átveszi az empátiára és kedvességre épitő emberek társadalma. A mai apák - mondta a barátom - sokkal kedvesebbek, odaadóbbak, "apásabbak" mint 20 - 30 évvel ezelőtt. Ilyen szempontból valóban, a férfiak társadalma jó, hogy elnőiesedik. Ennek további velejárója még, hogy egyre többen adnak a ruházatukra, öltözködésükre és az ápoltságukra is. Ám, szerény véleményem szerint a mai férfimodell (mondjuk úgy: ideál) kezd átmenni a másik végletbe. Ha szemfülesek vagyunk a Iulius Mallban vagy néhány konditeremben, lábukat epiláló, teljesen szőrtelenitett, szemöldöküket kiszedő férfiakkal (megjegyzem: heteró) találkozunk. A "szőr" és a szakáll ma már szinte egyenértékű jelenség lett az ápolatlansággal. Természetesen, valóban kellemetlen ha bizonyos nemi szervek környékén, vagy hónalj alatt az ember egy trópusi erdővel szembesül, netalán a hatalmas duhajkodásban a szőrcsomókban nem találja a másik ajkát. Ellenben egy rendezett, szépen megformált, rövid szakáll, esetleg borosta szerintem nagyon szexy és kivánatos. Izgató látványában, érintésében a háton, az arcon, a csókban. 
Jómagam sem viselek naponta szakállt és nem sorolom magam a meleg szubkultúra "bear" (medve) kategóriájában sem. Testalkatom és eleve, az életmódom sem ilyen. Mégis, amit a kolozsvári melegek között is nagyon gyakran megfigyeltem, a szakáll annyira "taszitónak" hat a meleg világban, hogy kissé kétségbeesek, amikor emiatt utasitanak vissza. Én mégis úgy érzem, hogy ez identitásom része és szűk határok között tudnék fél centiben mondjuk kiegyezni ha netalán ezen múlna egy komoly kapcsolat. 
Bár az már eleve gyanús, ha egy komoly szándékú úrfi csak azért nem akar engem, mert szakállam van.... 

2 megjegyzés:

  1. Szerintem teljesen értelmetlen kétségbeesni, ízlés kérdése. Tapasztalataim szerint sok meleg férfi kedveli a szakállat :)

    VálaszTörlés
  2. Én is egy meleg srác vagyok Budapestről. Nekem is van ápolt szakállam, és akik férfiként bejönnek, azoknak is van általában. Bár engem amúgy sem érdekel sem a divat, sem a trendek. Azt vallom, egy férfi legyen férfiasan igényes, ápolt, de legyen egy állandó stílusa, ne majmolja a változó trendeket.

    VálaszTörlés